Accueil > Pédagogie > Langues vivantes > Anglais > Why Poppies ?

Why Poppies ?

mardi 13 novembre 2018

Poppies represent the soldiers who died during the First World War. Each Poppy represents a soldier who died.

At the end of the War, the soldiers’ families decided to commemorate the death of the soldiers who died for their country. Around 16 million people died during this War.

The Poppy is :
• A symbol of Remembrance and hope
• Worn by millions of people
• Red because of the natural color of field poppies

The Poppies were inspired by the WWI poem “In Flanders Field” written by a Canadian veteran. He was surprised by the red of the poppies that grew on the battlefields of war.

This year, it has been a hundred years since the War ended.

Nos coquelicots ont été fabriqués par les élèves de la Section britannique (6ème, 5ème, et 4ème) du collège ainsi que les élèves de la 5ème A. Ils sont faits de bouteilles en plastique collectionnées par les élèves, puis peints et collés sur des silhouettes des avions « Spitfire » et d’un soldat en carton.